دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
ل

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه روحانی شهید آقا بزرگ انسان بسیارنترس و شجاعی بود گفت: ایشان درزمینه علمی بسیارنخبه ، بی نظیر وعارف به تمام معنا بود وبیشترکتاب های فلسفی وعلمی شهید آیت الله مطهری و علامه طباطبایی را مطالعه می کرد .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان، برادر روحانی شهید محمد رضا آقابزرگ شب گذشته در دیداری که مسئول و اعضای شورای بسیج طلاب و روحانیون منطقه کاشان همراه جمعی از مسئولان، اساتید، و طلاب مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی،درآستانه برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان و همزمان با سالروزتولد روحانی شهید محمد رضا آقابزرگ در منزل ایشان داشتند گفت: در رابطه شهدا هرچه بگوییم بازهم کم گفته ایم.

وی ضمن تشریح ابعادشخصیتی روحانی شهید محمد رضا آقا بزرگ گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب به قدری جو معنویت درجامعه زیادبود که به دنبال ضبط آثار و خاطرات شهدانبودند.

برادر شهید آقابزرگ به کودتاهی های فراوانی که در جمع آوری آثار جنگ در دوران دفاع مقدس انجام شده اشاره کرد و افزود: گرچه یک سری فیلم ها و تصاویر رزمندگان در دوران دفاع مقدس تهیه شده است ولی در زمینه جمع آوری صحنه های ایثار و فداکاری رزمندگان و شهداء کوتاهی شده است.

آقا بزرگی با بیان اینکه هرچه از رشادت ها و ایثارگری های روحانی شهید محمد رضا آقابزرگ گفته شود باز کم است ادامه داد : ایشان از ابتدای سن طفولیت (13سالگی )مبارزه خودش را علیه رژیم ستمشاهی شروع کرد به حدی که به خاطر نصب اعلامیه های امام در هنرستانی که مشغول تحصیل بود توسط ساواک دستگیر شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس و برادر شهید با بیان اینکه مبارزات روحانی شهید به حدی بودکه با تهیه اسلحه در کرمانشاه و دستگاههای چاپ اعلامیه علیه دستگاه طاغوت چاپ و توزیع می کرد و درتظاهرات درصف اول قرار می گرفت گفت: شهید شب ها تاصبح با حضور درزیرزمین منزل پدری مان در هوای سرد زمستان و یخبندان آب سرد به سرش می ریخت تا بتواند درصورت دستگیری در برابرشکنجه های ساواک مقاومت کند .

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه روحانی شهید آقا بزرگ انسان بسیار نترس و شجاعی بود گفت: ایشان در زمینه علمی بسیار نخبه ، بی نظیر و عارف به تمام معنا بود و بیشتر کتاب های فلسفی و علمی شهید آیت الله مطهری و علامه طباطبایی را مطالعه می کرد .

وی بابیان اینکه وصیت نامه روحانی شهید آقا بزرگ عارفانه و برگرفته از آیات قرآن و دعا و مناجات بود گفت: به قدری از درجه علمی بالایی برخوردار بود که علیرغم مواجه شدن با انقلاب فرهنگی و داشتن دیپلم برق موفق به اخذدیپلم اقتصاد شد ولی علیرغم اینکه زمینه ادامه تحصیل در خارج از کشور هم برایش فراهم بود وارد حوزه علمیه آیت الله یثربی شد.

بردار شهید ادامه داد: شهید آقابزرگ در حالی که هنوز جنگ شروع نشده بود علیرغم سن کمی که داشت بنده که مسئول گزینش آن زمان جهادسازندگی کاشان بودم متوجه نشدم که وزارت ارشاد تحقیقات ایشان را برای ادامه تحصیل در امریکا فرستاده است.

وی با بیان اینکه این روحانی شهیدکودکان خردسال را در مسجد گلچقانه کاشان دورخودش جمع می کرد و به آنها درس می داد، گفت:پس از اینکه به دلیل انقلاب فرهنگی موفق نشد در دانشگاه ادامه تحصیل بدهد به خدمت مقدس سربازی رفت و بعد از گذراندن دوره آموزشی در حالی که می توانست در قزوین به خدمت سربازی ادامه دهد به صورت داوطلبانه با ایثارگری جایش را با سربازی که قراربود برود در منطقه محروم خاش در دورترین نقطه ایران خدمت کند جا بجا کرد و در دوسال خدمت سربازی درخاش فقط یک باربه مرخصی آمد.

بردار شهید با بیان اینکه روحانی شهیدآقابزرگ پس از اتمام دوران سربازی مشغول تحصیل در مدرسه علمیه آیت الله یثربی شد و به مدت سه ماه سطح یک حوزه را به اتمام رساند گفت: با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های جنگ شد و در عملیات بیت المقدس با تیر مستقیم دشمن به فیض شهادت نایل شد.

وی با اشاره به خاطره ای از این شهید گرانقدر در دوران کودکی شان گفت : وی دو سال از من بزرگتر بود درسن شش سالگی در ماه مبارک رمضان در مراسم «هوم بابایی» وقتی شرکت می کردیم دسته هایی که از ما قوی و بزرگ و افراد شروری بودند می خواستند مبلغی که بابت هوم بابایی جمع کرده بودیم و نزد شهید به عنوان رهبر گروه نگهداری می شد از ما بگیرندهمه از ترس فرار کردیم ولی تنها کسی که توانست یک تنه در مقابل آنها بایستد و پول ها را به آنها ندهد روحانی شهید محمدرضا اقا بزرگ بود.

برادر شهید با بیان اینکه این شهید احترام خاصی برای پدر و مادرش قایل بود گفت: روحانی شهید آقا بزرگ به هیچ عنوان وابسته به خانواده نبود و هیچ موقع از پدر و مادرم درخواست کمک و پول نمی کرد.

شایان ذکر است پدر روحانی شهید محمد رضا آقا بزرگ سال 99 و مادر این شهید سال 98 چشم از جهان گشودند.

انتهای پیام./

روحانی شهیدی که در زمینه علمی نخبه ، بی نظیر و عارف به تمام معنا بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha